A vendéglátó szoftverünk felkészítve az NTAK adatszolgáltatásra
Az új törvények alapján minden vendéglátó egységnek 2022 július elsejétől kötelező olyan éttermi szoftver használata, amely az NTAK (Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ) számára az elvárt adatok továbbítására alkalmas.
Már működő vendéglátóhelyek üzemeltetője – a Turizmus tv. 12/A. § (1) bekezdése értelmében – az NTAK-ba történő regisztrációt 2021. november 1. napjával köteles megkezdeni, az adatok szolgáltatására és továbbítására pedig 2022. július 1. napjától köteles.
A vendéglátó szoftver a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet szerint az adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzlet üzemeltetője által kötelezően használt olyan informatikai program, amely az NTAK számára az elvárt adatok továbbítására alkalmas. Az adatszolgáltatásra kizárólag az NTAK-kal kommunikálni képes, az MTÜ által kiállított Igazolással rendelkező vendéglátó szoftverek használhatóak. Az igazolás a szoftver vonatkozásában az igazolás kiállításának napján érvényes követelményeknek való megfelelést igazolja.
Egy kis segítség az NTAK értelmezéséhez – Milyen adatot kell biztosítani és milyen részletességgel?
Adatbeküldés sorrendisége
- Rendelésösszesítő;
- Helyesbítő Rendelésösszesítő;
- Sztornó Rendelésösszesítő;
- Napzárás.
Rendelésösszesítő beküldése
- A rendeléssel kapcsolatos általános adatok:
- rendelésösszesítő típusa (normál / sztornó / helyesbítő);
- RMS rendelésösszesítő azonosítója (lokálisan egyedi azonosítószám)
- sztornó vagy helyesbítés esetén a hivatkozott RMS rendelésösszesítő azonosítója;
- rendelés kezdete (első tétel) és vége (fizetés lezárása);
- fizetési mód(ok) és összegek. A rendelt tételekkel kapcsolatos adatok:
- megnevezés;
- főkategória (szabványos értékkészlet szerint);
- alkategória (szabványos értékkészlet szerint);
- ÁFA kategória;
- bruttó egységár;
- mennyiségi egység;
- mennyiség;
- tételszám;
- tétel rendelés időpontja;
- tétel bruttó összege.
Napi zárás beküldése
- Összesítő adatok:
- tárgynap dátuma;
- tárgynap besorolása (normál / adott napon zárva / forgalom nélküli nap);
- nyitás és zárás időpontja;
- összes borravaló.
Rendszeres ellenőrzés – a GoOrderz szoftvere segít, hogy minden rendben legyen
A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet alapján a nyilvántartásba vett vendéglátó üzlet NTAK-adatszolgáltatási tevékenységét évente legalább egy alkalommal, hatósági ellenőrzés keretében ellenőrzi. A jegyző értesíti az NTAK üzemeltetőjét azon vendéglátó üzletekről, amelyeknek alkalmaznia kell vendéglátó szoftvert, de azzal nem rendelkeznek, vagy a hatósági ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy az NTAK-ba nem regisztráltak, vagy a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendeletben előírt adatszolgáltatási kötelezettségüket nem vagy nem megfelelően teljesítették.
Minden egy helyen, hogy vállalkozásod a legjobban működhessen
Az NTAK számára biztosított adatokon túl, vendéglátó szoftverünk több integrált funkciók kínál. Egy olyan megoldást szeretnénk nyújtani, amivel növelheted éttermed márkaismertségét, a márkához kötődő szimpátiát, a márkához kötődő érzelmeket, sőt a vendégeinek az elkötelezettségét is.
- Android, iOS, Windows és Mac támogatás
- Kötelező NTAK kapcsolat
- Wolt, FoodPanda, VIsitMe integráció
- Asztalok kezelése
- Automatikus ÁFA számolás
- Automatikus dobozdíj számolás
- Szállítási díj kalkulátor km-re
- Egyszerű, költséghatékony érintésmentes megoldások.
- Teljes éttermi felület, hogy egy helyen tudj kezelni minden.
- Rendelésfelvételi rendszerünk miatt időtakarékosság.
Rendszerünk garantált harmóniát teremt az étterem minden területén. Továbbá láthatod a bevételeket napokra vagy hónapokra lebontva, a legkelendőbb ételeket hetekre vagy hónapokra lebontva vagy a legrosszabbul menő termékeket, jobb eredményeket elérve a jövőben.
A GoPOS rendszerrel jár a GoAdmin és GoFutár szolgáltatás! Próbáld most ki 3 hónapig díjmentesen!